Projekt wypoczynek

 

Moim klientem został serwis internetowy o nazwie “Projekt wypoczynek” https://projektwypoczynek.pl/

publikujący najnowsze informacje turystyczne, a także dzielący się wiedzą z zakresu świadomego wypoczynku i podróżowania w duchu slow life.

Jakie zadanie otrzymałem

W październiku 2020 roku marka działała w oparciu o dwa kanały dystrybucji: stronę internetową oraz fanpage na portalu społecznościowym Facebook. Jako, że firma wyznaje zasadę „zbuduj społeczność, zanim sprzedasz”, postanowiła poszerzyć grono swoich sympatyków i dotrzeć do nowych odbiorców za pośrednictwem serwisu Instagram. Moim zadaniem było stworzenie od zera konta dla tej marki, które skupiłoby wokół siebie zaangażowaną, ciekawą świata społeczność pasjonującą się podróżowaniem i ceniącą świadomy, jakościowy wypoczynek.

Co było największym wyzwaniem

Budowanie konta od początku, wyznaczenie celu i kierunku rozwoju to duże wyzwanie, ale i odpowiedzialność. Tworząc je musiałem zaprojektować warstwę wizualną, a więc zdecydować jakie zdjęcia, infografiki i kolory będą najlepsze dla stworzenia atrakcyjnego feedu, czyli szaty graficznej. To kluczowe zadanie dla konta na Instragramie, którego użytkownicy bardzo wysoko zawiesili poprzeczkę tworząc obrazy wyjątkowo cieszące oko. Jednak, aby wyróżnić się na tle konkurencji, potrzeba było czegoś więcej niż tylko ładne zdjęcia. Istotna była także treść postów, odpowiednio dobrane hasztagi oraz inne zabiegi służące temu, aby konto zostało zauważone. Docelowo miała odbywać się na nim sprzedaż produktów, ale by do niej doszło, konieczna była aktywnie zaangażowana społeczność, która w odpowiednim momencie zmieniła się w klienta.

Jak działałem

Na początku, w porozumieniu z twórcami “Projektu Wypoczynek”, opracowałem wizję konta oraz szczegółową strategię komunikacji. W przypadku Instragrama ogromne znaczenie ma konsekwentne działanie i regularne udostępnianie treści, dlatego zaproponowałem, aby nowy post pojawiał się 2 razy w ciągu dnia o odpowiedniej godzinie. Miał dzięki temu szansę przykuć uwagę użytkowników i pozyskać nowych odbiorców. Działania te były zgodne z obowiązującym w serwisie od 2016 roku algorytmem faworyzującym treści, na które odbiorcy najchętniej reagują polubieniem lub komentarzem. Dzięki działaniu zgodnym z planem publikacji, udało się w niedługim czasie zgromadzić przeszło 2 500 obserwujących, a ich liczba stale rośnie. 

Z jakich narzędzi korzystałem

Aby pozyskiwać nowych obserwujących w sposób organiczny, stale komentowałem lub zaczynałem obserwować konta innych użytkowników. Natomiast, żeby utrzymać zaangażowanie dotychczasowych obserwujących i sprawić, aby nie przestali obserwować konta, stale odpowiadałem na ich komentarze i wiadomości budując tym samym relacje ze społecznością “Projektu Wypoczynek” na Instagramie. W wypromowaniu konta pomogła mi także nowa funkcja Instagram Reels, która miała znaczący wpływ na zasięgi. Korzystałem także z możliwości, jakie daje IGTV oraz Stories.

Jakie rezultaty osiągnąłem

W zaledwie 5 miesięcy po tym, jak rozpocząłem pracę przy projekcie, udało mi się 40-krotnie zwiększyć liczbę obserwujących w stosunku do liczby, jaką zastałem. Ponadto zasięgi postów utrzymują się na zadowalającym poziomie pomiędzy 30 a 60 %. Wskaźnik zaangażowania wynosi natomiast 6,2 %, co przy tej liczbie obserwujących jest wynikiem bardzo dobrym. Dane te potwierdzają, iż początkowo obrana strategia była skuteczna, a aktywne działania z mojej strony i odpowiedni dobór narzędzi, przyczyniły się do widocznego sukcesu, a kontynuowanie planu z pewnością przyczyni się do dalszego zwiększania wiernej społeczności „Projektu Wypoczynek”.