Skuteczny content na Facebooku.

Jak przyciągnąć do nas ludzi postem?

Jak sobie już omówiliśmy ostatnim razem, Facebook jest gigantyczną platformą z niesamowitymi zasięgami – jednak dotarcie do tych zasięgów nie jest wcale rzeczą oczywistą.

Skuteczny content na Facebooku

Jak przyciągnąć do nas ludzi postem?

Jak sobie już omówiliśmy ostatnim razem, Facebook jest gigantyczną platformą z niesamowitymi zasięgami – jednak dotarcie do tych zasięgów nie jest wcale rzeczą oczywistą.

Jeżeli już dobrze zapoznaliśmy się z narzędziami marketingowymi Facebooka i wybraliśmy swój target, pora na nasz pierwszy post – ale co wrzucić? Co napisać? Jak w ogóle się za to zabrać?

W dzisiejszym tekście chcę pomóc Wam odpowiedzieć na te pytania.

Najważniejszy wyznacznik dobrego posta - zaangażowanie

Aby nasze kampanie marketingowe w mediach społecznościowych był skuteczne, content który wrzucamy musi być angażujący. Co to znaczy? A no znaczy to tyle, że użytkownik, który wyświetli nasz post nie przescrolluje od razu dalej, a zatrzyma się, przeczyta, być może się uśmiechnie, polubi naszego posta, a może nawet skomentuje – im więcej zrobi, tym lepiej.

Do tworzenia angażujących postów potrzebujemy naprawdę dobrze dobranego targetu, do którego nasze posty trafią. Pamiętaj, żeby poświęcić jak najwięcej czasu na sprecyzowanie grupy odbiorców – każda kampania może mieć inną, o czym warto zawsze pamiętać. Nie zamykajmy się w jednej ogólnej kampanii, a starajmy się je segmentować na tyle ile to możliwe.

Post to nie tylko grafika - to też copy

Wiele firm nie docenia mocy dobrego copy. Porządnie napisany post, który zainteresuje wyświetlających, ma szansę zrobić nam świetne zasięgi i skutecznie wypromować markę.

Oczywiście nie umniejszamy tu roli grafiki – obie te rzeczy są czymś, bez czego żadna kampania marketingowa na Facebooku się nie obejdzie. Postarajmy się, aby nasza grafika była przejrzysta i dobrze komponowała się z treścią. Daruj sobie szybkie mashupy z darmowych grafik w Canvie – upewnij się, że masz grafika, który rozumie tożsamość Twojej marki i potrafi dostosować do niej to, co tworzy. To samo zresztą tyczy się copy.

Uwaga na miny - czego unikać pisząc posty na FB?

Powiedzieliśmy co należy, teraz o tym czego nie wolno.

Po pierwsze, unikajmy częstej zmiany tonu wypowiedzi i wartości, które przedstawiamy naszymi kampaniami – klienci nie lubią firm, które nie potrafią się zdecydować za czym stoją. Konsekwentność jest ekstremalnie ważna budując wizerunek marki, a użytkownicy Facebooka nigdy nie kryją się z krytyką.

Nie zapominajmy też o sprawnym odpowiadaniu komentującym i wysyłającym wiadomości prywatne – sprawna komunikacja pokaże Twoim klientom, że Twojej firmie na nich zależy. Jeżeli mają jakiś problem lub pytanie, jak najszybciej postaraj się im pomóc. Często wchodź z nimi w interakcję w komentarzach, dostosowując ton do idei marki. Staraj się nie powtarzać i nie używać gotowych odpowiedzi – odbierasz w ten sposób swojej marce ludzki element.

I serio – zapoznaj się dobrze ze standardami społeczności Facebooka. Wrzucając content niezgodny z nimi narażasz się nie tylko na zablokowanie działalności, ale też ucięcie zasięgów i ograniczone wyświetlanie Twoich postów.

Następnym razem pogadamy sobie o zasięgach i o tym, jak je budować – do następnego!

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 2 Średnio: 5]