Jak sobie już omówiliśmy ostatnim razem, Facebook jest gigantyczną platformą z niesamowitymi zasięgami – jednak dotarcie do tych zasięgów nie jest wcale rzeczą oczywistą.
Jak sobie już omówiliśmy ostatnim razem, Facebook jest gigantyczną platformą z niesamowitymi zasięgami – jednak dotarcie do tych zasięgów nie jest wcale rzeczą oczywistą.
Jeżeli już dobrze zapoznaliśmy się z narzędziami marketingowymi Facebooka i wybraliśmy swój target, pora na nasz pierwszy post – ale co wrzucić? Co napisać? Jak w ogóle się za to zabrać?
W dzisiejszym tekście chcę pomóc Wam odpowiedzieć na te pytania.
Aby nasze kampanie marketingowe w mediach społecznościowych był skuteczne, content który wrzucamy musi być angażujący. Co to znaczy? A no znaczy to tyle, że użytkownik, który wyświetli nasz post nie przescrolluje od razu dalej, a zatrzyma się, przeczyta, być może się uśmiechnie, polubi naszego posta, a może nawet skomentuje – im więcej zrobi, tym lepiej.
Do tworzenia angażujących postów potrzebujemy naprawdę dobrze dobranego targetu, do którego nasze posty trafią. Pamiętaj, żeby poświęcić jak najwięcej czasu na sprecyzowanie grupy odbiorców – każda kampania może mieć inną, o czym warto zawsze pamiętać. Nie zamykajmy się w jednej ogólnej kampanii, a starajmy się je segmentować na tyle ile to możliwe.
Wiele firm nie docenia mocy dobrego copy. Porządnie napisany post, który zainteresuje wyświetlających, ma szansę zrobić nam świetne zasięgi i skutecznie wypromować markę.
Oczywiście nie umniejszamy tu roli grafiki – obie te rzeczy są czymś, bez czego żadna kampania marketingowa na Facebooku się nie obejdzie. Postarajmy się, aby nasza grafika była przejrzysta i dobrze komponowała się z treścią. Daruj sobie szybkie mashupy z darmowych grafik w Canvie – upewnij się, że masz grafika, który rozumie tożsamość Twojej marki i potrafi dostosować do niej to, co tworzy. To samo zresztą tyczy się copy.
Powiedzieliśmy co należy, teraz o tym czego nie wolno.
Po pierwsze, unikajmy częstej zmiany tonu wypowiedzi i wartości, które przedstawiamy naszymi kampaniami – klienci nie lubią firm, które nie potrafią się zdecydować za czym stoją. Konsekwentność jest ekstremalnie ważna budując wizerunek marki, a użytkownicy Facebooka nigdy nie kryją się z krytyką.
Nie zapominajmy też o sprawnym odpowiadaniu komentującym i wysyłającym wiadomości prywatne – sprawna komunikacja pokaże Twoim klientom, że Twojej firmie na nich zależy. Jeżeli mają jakiś problem lub pytanie, jak najszybciej postaraj się im pomóc. Często wchodź z nimi w interakcję w komentarzach, dostosowując ton do idei marki. Staraj się nie powtarzać i nie używać gotowych odpowiedzi – odbierasz w ten sposób swojej marce ludzki element.
I serio – zapoznaj się dobrze ze standardami społeczności Facebooka. Wrzucając content niezgodny z nimi narażasz się nie tylko na zablokowanie działalności, ale też ucięcie zasięgów i ograniczone wyświetlanie Twoich postów.
Następnym razem pogadamy sobie o zasięgach i o tym, jak je budować – do następnego!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |