Czym tak naprawdę jest Facebook dla marketingu?

Jak wypromować na nim swoją firmę?

Facebook zrobił coś, co wcześniej wydawało się niemożliwe: połączył niemal cały glob w jedną wspólną sieć, w której tą samą treść mogą zobaczyć odbiorcy z Nowej Zelandii, jak i ci z Wysp Owczych.

Czym tak naprawdę jest Facebook dla marketingu?

Jak wypromować na nim swoją firmę?

Facebook zrobił coś, co wcześniej wydawało się niemożliwe: połączył niemal cały glob w jedną wspólną sieć, w której tą samą treść mogą zobaczyć odbiorcy z Nowej Zelandii, jak i ci z Wysp Owczych.

Facebook jest obecnie dla marketingu internetowego Świętym Graalem – daje wręcz niesamowite narzędzia docierania do odbiorców i zwiększania rozpoznawalności marki, a co za tym idzie również sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest jednak wiedzieć, jak te narzędzia wykorzystać – mimo, że proste w obsłudze, to wymagają sporej dozy wiedzy i intuicji żeby wybrać te rozwiązania, które przyniosą korzyści.

Do wszystkich lub do niewielu: targetowanie na Facebooku

Kluczem do udanego biznesu jest wybranie odpowiedniej grupy docelowej i dotarcie do niej. Musimy znaleźć jakąś niszę, której potrzeby nasz produkt lub usługa zaspokoi. Jeżeli chodzi o targetowanie konkretnych grup klientów, Facebook nie ma sobie równych.

O targetowaniu reklam na Facebooku można by pisać opasłe tomiska. Możemy dokładnie zdefiniować swoją grupę odbiorców na podstawie całej gamy kryteriów, w tym wieku, lokalizacji, zachowań, zainteresowań, kontaktu z innymi – wymieniać można by długo. Możemy również targetować osoby, które weszły z naszą marką wcześniej w kontakt lub dokonały zakupu.

Ogromna liczba danych dostępna na wyciągnięcie ręki

Dobrze prowadzić firmę to wyciągać odpowiednie wnioski na podstawie dostępnych informacji, a tych Facebook dostarcza nam aż nadto. Na początku może być ciężko połapać się w zakresie statystyk, do których wglądu udziela nam Facebook, ale gdy już się dobrze zaznajomimy z systemem będziemy w stanie dowiedzieć się wszystkiego o skuteczności naszej strategii i naszych odbiorcach.

Brzmi skomplikowanie – a jednak postawienie strony firmy na Facebooku i skonfigurowanie jej zajmuje ledwie moment, a podoła temu każdy, kto miał choć minimalną styczność z technologia w swoim życiu. Facebook udostępnia całą masę poradników i instrukcji jak korzystać z ich narzędzi marketingowych dla firm, a naprawdę warto się z nimi zapoznać.

Następnym razem omówimy sobie najważniejszą rzecz w prowadzeniu kampanii na Facebooku, czyli wrzucaniu contentu – dowiecie się jak pisać posty, żeby ludzie wchodzili z nimi w interakcję, i czego kategorycznie NIE robić przy pracy z Facebookiem.

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 2 Średnio: 5]