Facebook zrobił coś, co wcześniej wydawało się niemożliwe: połączył niemal cały glob w jedną wspólną sieć, w której tą samą treść mogą zobaczyć odbiorcy z Nowej Zelandii, jak i ci z Wysp Owczych.
Facebook zrobił coś, co wcześniej wydawało się niemożliwe: połączył niemal cały glob w jedną wspólną sieć, w której tą samą treść mogą zobaczyć odbiorcy z Nowej Zelandii, jak i ci z Wysp Owczych.
Facebook jest obecnie dla marketingu internetowego Świętym Graalem – daje wręcz niesamowite narzędzia docierania do odbiorców i zwiększania rozpoznawalności marki, a co za tym idzie również sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest jednak wiedzieć, jak te narzędzia wykorzystać – mimo, że proste w obsłudze, to wymagają sporej dozy wiedzy i intuicji żeby wybrać te rozwiązania, które przyniosą korzyści.
Kluczem do udanego biznesu jest wybranie odpowiedniej grupy docelowej i dotarcie do niej. Musimy znaleźć jakąś niszę, której potrzeby nasz produkt lub usługa zaspokoi. Jeżeli chodzi o targetowanie konkretnych grup klientów, Facebook nie ma sobie równych.
O targetowaniu reklam na Facebooku można by pisać opasłe tomiska. Możemy dokładnie zdefiniować swoją grupę odbiorców na podstawie całej gamy kryteriów, w tym wieku, lokalizacji, zachowań, zainteresowań, kontaktu z innymi – wymieniać można by długo. Możemy również targetować osoby, które weszły z naszą marką wcześniej w kontakt lub dokonały zakupu.
Dobrze prowadzić firmę to wyciągać odpowiednie wnioski na podstawie dostępnych informacji, a tych Facebook dostarcza nam aż nadto. Na początku może być ciężko połapać się w zakresie statystyk, do których wglądu udziela nam Facebook, ale gdy już się dobrze zaznajomimy z systemem będziemy w stanie dowiedzieć się wszystkiego o skuteczności naszej strategii i naszych odbiorcach.
Brzmi skomplikowanie – a jednak postawienie strony firmy na Facebooku i skonfigurowanie jej zajmuje ledwie moment, a podoła temu każdy, kto miał choć minimalną styczność z technologia w swoim życiu. Facebook udostępnia całą masę poradników i instrukcji jak korzystać z ich narzędzi marketingowych dla firm, a naprawdę warto się z nimi zapoznać.
Następnym razem omówimy sobie najważniejszą rzecz w prowadzeniu kampanii na Facebooku, czyli wrzucaniu contentu – dowiecie się jak pisać posty, żeby ludzie wchodzili z nimi w interakcję, i czego kategorycznie NIE robić przy pracy z Facebookiem.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |