Zalety i wyzwania SMM

Jak grać w Social Mediach, żeby nie przegrać?

Jeżeli szukasz kanału do przekazania swoim klientom swoich wartości, celów, ambicji i uczuć – media społecznościowe to idealne miejsce dla Ciebie. A może chcesz po prostu dotrzeć do klientów z dobrym produktem, który zaspokoi ich potrzeby i wypełni niszę? Idealnie!

Zalety i wyzwania SMM

Jak grać w Social Mediach, żeby nie przegrać?

Jeżeli szukasz kanału do przekazania swoim klientom swoich wartości, celów, ambicji i uczuć – media społecznościowe to idealne miejsce dla Ciebie. A może chcesz po prostu dotrzeć do klientów z dobrym produktem, który zaspokoi ich potrzeby i wypełni niszę? Idealnie!

Jeżeli natomiast nie odnajdujesz się dobrze w dużej konkurencji, nie masz czasu na opracowanie szczegółowej strategii kampanii, lub w Twoim mniemaniu wizerunek i sprzedaż nie łączą się – social media mogą nie być dla Ciebie.

SMM może być najlepszym przyjacielem Twojej marki, lub jej najgorszym wrogiem – wszystko jest uzależnione od skutecznego prowadzenia profilu.

Zalety Social Media Marketingu - co dają nam media społecznościowe?

W 2018 roku, serwis Statista przewidywał przekroczenie progu 3 miliardów użytkowników sieci społecznościowych na całym świecie. Nikt wtedy nie spodziewał się, że liczba ta okaże się o niemal 50% zbyt mała – obecnie szacuje się, że z mediów społecznościowych korzysta niemal 4,5 miliarda ludzi.

Social media to przede wszystkim dostęp do ogromnej bazy potencjalnych użytkowników. Zwrócić tu należy jednak uwagę na słowo “potencjalnych” – specjalista IT z Hong Kongu raczej nie będzie zainteresowany sklepem wędliniarskim w Ochotnicy Dolnej (chociaż kto wie?)

Witryny jak Facebook i Instagram to też bardzo skuteczne narzędzia analityczne – obie platformy skrupulatnie rozwijają swoje procesy segmentacji danych, pozwalając markom z każdym dniem coraz lepiej docierać do targetu. Social media są również bardzo ekonomiczne – koszt kampanii jest nieporównywalnie mniejszy niż tradycyjnych kampanii marketingowych, a potencjalny rozgłos o wiele większy.

Wyzwania SMM - na co uważać?

Nie zapominaj, że social media to nie kraina mlekiem i miodem płynąca. Platformy SM stwarzają ogromne możliwości dla marketerów, ale absolutnie nie są pozbawione wyzwań.

Największym wyzwaniem mediów społecznościowych w marketingu jest ogromna konkurencja – na Facebooku bardzo ciężko się wybić, zwłaszcza jeżeli wokół nas jest już mnóstwo firm robiących to samo. Tu najważniejsze jest trafienie w niszę i spełnienie pewnej konkretnej potrzeby klientów, której produkty innych marek nie spełniają.

Myślisz, że obsługa social media jest prosta i przyjemna? Nic bardziej mylnego – do skutecznej obsługi social mediów potrzeba szerokiej wiedzy o działaniu mechanizmów serwisów, jak i sporej dozy intuicji do poruszania się w przestrzeni sieci.

Tym właśnie zajmuję się na co dzień – jeżeli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu Facebooka lub Instagrama, napisz do mnie!

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 1 Średnio: 5]