Jeżeli szukasz kanału do przekazania swoim klientom swoich wartości, celów, ambicji i uczuć – media społecznościowe to idealne miejsce dla Ciebie. A może chcesz po prostu dotrzeć do klientów z dobrym produktem, który zaspokoi ich potrzeby i wypełni niszę? Idealnie!
Jeżeli szukasz kanału do przekazania swoim klientom swoich wartości, celów, ambicji i uczuć – media społecznościowe to idealne miejsce dla Ciebie. A może chcesz po prostu dotrzeć do klientów z dobrym produktem, który zaspokoi ich potrzeby i wypełni niszę? Idealnie!
Jeżeli natomiast nie odnajdujesz się dobrze w dużej konkurencji, nie masz czasu na opracowanie szczegółowej strategii kampanii, lub w Twoim mniemaniu wizerunek i sprzedaż nie łączą się – social media mogą nie być dla Ciebie.
SMM może być najlepszym przyjacielem Twojej marki, lub jej najgorszym wrogiem – wszystko jest uzależnione od skutecznego prowadzenia profilu.
W 2018 roku, serwis Statista przewidywał przekroczenie progu 3 miliardów użytkowników sieci społecznościowych na całym świecie. Nikt wtedy nie spodziewał się, że liczba ta okaże się o niemal 50% zbyt mała – obecnie szacuje się, że z mediów społecznościowych korzysta niemal 4,5 miliarda ludzi.
Social media to przede wszystkim dostęp do ogromnej bazy potencjalnych użytkowników. Zwrócić tu należy jednak uwagę na słowo “potencjalnych” – specjalista IT z Hong Kongu raczej nie będzie zainteresowany sklepem wędliniarskim w Ochotnicy Dolnej (chociaż kto wie?)
Witryny jak Facebook i Instagram to też bardzo skuteczne narzędzia analityczne – obie platformy skrupulatnie rozwijają swoje procesy segmentacji danych, pozwalając markom z każdym dniem coraz lepiej docierać do targetu. Social media są również bardzo ekonomiczne – koszt kampanii jest nieporównywalnie mniejszy niż tradycyjnych kampanii marketingowych, a potencjalny rozgłos o wiele większy.
Nie zapominaj, że social media to nie kraina mlekiem i miodem płynąca. Platformy SM stwarzają ogromne możliwości dla marketerów, ale absolutnie nie są pozbawione wyzwań.
Największym wyzwaniem mediów społecznościowych w marketingu jest ogromna konkurencja – na Facebooku bardzo ciężko się wybić, zwłaszcza jeżeli wokół nas jest już mnóstwo firm robiących to samo. Tu najważniejsze jest trafienie w niszę i spełnienie pewnej konkretnej potrzeby klientów, której produkty innych marek nie spełniają.
Myślisz, że obsługa social media jest prosta i przyjemna? Nic bardziej mylnego – do skutecznej obsługi social mediów potrzeba szerokiej wiedzy o działaniu mechanizmów serwisów, jak i sporej dozy intuicji do poruszania się w przestrzeni sieci.
Tym właśnie zajmuję się na co dzień – jeżeli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu Facebooka lub Instagrama, napisz do mnie!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |