Czy nam się to podoba czy nie, żyjemy w czasach, w których życie bez mediów społecznościowych jest jak życie bez ręki – gwarantują one natychmiastowy i globalny dostęp nie tylko do naszych znajomych i rodziny, ale również najnowszych informacji z praktycznie każdej dziedziny.
Czy nam się to podoba czy nie, żyjemy w czasach, w których życie bez mediów społecznościowych jest jak życie bez ręki – gwarantują one natychmiastowy i globalny dostęp nie tylko do naszych znajomych i rodziny, ale również najnowszych informacji z praktycznie każdej dziedziny.
Wraz z rosnącą popularnością, social media coraz częściej stają się głównym źródłem informacji klientów o markach – czy to poprzez materiały sponsorowane, udostępnienia znajomych, czy ciekawy fanpage, marki powstają, rozwijają się, i czerpią garściami korzyści z portali jak Facebook czy Instagram.
Wielu marketerów spłyca funkcjonalność platform społecznościowych do zwiększenia generowanego ruchu na stronie internetowej. Owszem, często jest to jednym z głównych założeń kampanii w social mediach, ale taki opis absolutnie nie wyczerpuje tematu. Media społecznościowe tworzą unikalny, globalny ekosystem, w którym miliardy użytkowników każdego dnia wymieniają się informacjami, a marki mają dostęp do jednej z największych baz użytkowników na świecie.
Profil na social mediach nie ma tylko przekierowywać naszego klienta na naszą stronę firmową – jest to miejsce, w którym nasz klient powinien czuć się komfortowo, w którym może znaleźć użyteczne informacje o firmie, szybko uzyskać pomoc, jak również dowiedzieć się o wszystkich najnowszych działaniach marki – a to wszystko bez przełączania strony, na której spędza sporą część dnia (a często i nocy).
Jeśli Twoja firma działa w Polsce, to najlepiej wybrać jedną z platform często używanych przez rodaków. W Polsce, znaczna większość marketingu dzieje się na platformach firmy Meta (wcześniej Facebook, Inc.), czyli Facebooku i Instagramie.
Co ciekawe, żadna z tych platform nie jest obecnie najpopularniejszą platformą social media – ten tytuł należy do platformy YouTube, z której w roku 2021 przynajmniej raz w miesiącu korzystało ponad 92% badanych. Facebook pozostaje w ścisłej czołówce, bardzo blisko YouTube’a osiągając 89%. Na trzecim miejscu mamy Instagram – około 60% badanych.
Dlaczego więc Facebook i Instagram są częściej wybierane przez marki? Przede wszystkim udostępniają dużo więcej narzędzi marketingowych dla brandów w porównaniu do YouTube’a, który nadal kładzie nacisk na niezależnego twórcę, a wielu markom umożliwia jedynie płatne wyświetlanie reklam.
Następnym razem przejdziemy przez zalety i wyzwania SMM – do zobaczenia!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |