Wprowadzenie do Social Media Marketingu

Czy nam się to podoba czy nie, żyjemy w czasach, w których życie bez mediów społecznościowych jest jak życie bez ręki – gwarantują one natychmiastowy i globalny dostęp nie tylko do naszych znajomych i rodziny, ale również najnowszych informacji z praktycznie każdej dziedziny.

Czy nam się to podoba czy nie, żyjemy w czasach, w których życie bez mediów społecznościowych jest jak życie bez ręki – gwarantują one natychmiastowy i globalny dostęp nie tylko do naszych znajomych i rodziny, ale również najnowszych informacji z praktycznie każdej dziedziny.

Wprowadzenie do Social Media Marketingu

Wraz z rosnącą popularnością, social media coraz częściej stają się głównym źródłem informacji klientów o markach – czy to poprzez materiały sponsorowane, udostępnienia znajomych, czy ciekawy fanpage, marki powstają, rozwijają się, i czerpią garściami korzyści z portali jak Facebook czy Instagram.

Social Media Marketing - nie tylko ruch na stronie

Wielu marketerów spłyca funkcjonalność platform społecznościowych do zwiększenia generowanego ruchu na stronie internetowej. Owszem, często jest to jednym z głównych założeń kampanii w social mediach, ale taki opis absolutnie nie wyczerpuje tematu. Media społecznościowe tworzą unikalny, globalny ekosystem, w którym miliardy użytkowników każdego dnia wymieniają się informacjami, a marki mają dostęp do jednej z największych baz użytkowników na świecie.

Profil na social mediach nie ma tylko przekierowywać naszego klienta na naszą stronę firmową – jest to miejsce, w którym nasz klient powinien czuć się komfortowo, w którym może znaleźć użyteczne informacje o firmie, szybko uzyskać pomoc, jak również dowiedzieć się o wszystkich najnowszych działaniach marki – a to wszystko bez przełączania strony, na której spędza sporą część dnia (a często i nocy).

Jakich mediów społecznościowych używają Polacy?

Jeśli Twoja firma działa w Polsce, to najlepiej wybrać jedną z platform często używanych przez rodaków. W Polsce, znaczna większość marketingu dzieje się na platformach firmy Meta (wcześniej Facebook, Inc.), czyli Facebooku i Instagramie.

Co ciekawe, żadna z tych platform nie jest obecnie najpopularniejszą platformą social media – ten tytuł należy do platformy YouTube, z której w roku 2021 przynajmniej raz w miesiącu korzystało ponad 92% badanych. Facebook pozostaje w ścisłej czołówce, bardzo blisko YouTube’a osiągając 89%. Na trzecim miejscu mamy Instagram – około 60% badanych.

Dlaczego więc Facebook i Instagram są częściej wybierane przez marki? Przede wszystkim udostępniają dużo więcej narzędzi marketingowych dla brandów w porównaniu do YouTube’a, który nadal kładzie nacisk na niezależnego twórcę, a wielu markom umożliwia jedynie płatne wyświetlanie reklam.

Następnym razem przejdziemy przez zalety i wyzwania SMM – do zobaczenia!

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 1 Średnio: 5]