Promowanie treści na Instagramie.

Jak zmaksymalizować zasięgi?

Według zeszłorocznych statystyk, ponad 25% użytkowników robiących zakupy na Instagramie zrobiło to z poziomu wyświetlonej reklamy. Łącząc to z bazą użytkowników liczącą ponad miliard osób, Instagram daje naprawdę potężne możliwości docierania do potencjalnych klientów.

Promowanie treści na Instagramie.

Jak zmaksymalizować zasięgi?

Według zeszłorocznych statystyk, ponad 25% użytkowników robiących zakupy na Instagramie zrobiło to z poziomu wyświetlonej reklamy. Łącząc to z bazą użytkowników liczącą ponad miliard osób, Instagram daje naprawdę potężne możliwości docierania do potencjalnych klientów.

Podobnie do płatnego promowania materiałów na Facebooku, promowanie na Instagramie wyświetla przeglądającym nasze treści – nie tylko posty, a również relacje i rolki. Co więcej, taka reklama może bezpośrednio oferować możliwość zakupienia produktu i przenosić użytkownika na naszą stronę w celu sfinalizowania transakcji.

Czy promowanie treści na Instagramie się opłaca? Jak to wygląda od kuchni? O tym dowiecie się dzisiaj.

Ile kosztuje reklama na Instagramie? Rodzaje promowania treści.

Cena naszej instagramowej reklamy może być bardzo odmienna – wszystko zależy od czynników jakie ustawimy podczas jej tworzenia. Zależnie od targetu, branży, naszej konkurencji, rodzaju reklamy, a nawet okresu roku, cena naszej reklamy będzie się dynamicznie zmieniać. Warto pamiętać, że w okresach przedświątecznych (np. przed Black Friday), ceny reklam mogą wynosić dużo więcej, niż normalnie.

Instagram udostępnia nam narzędzia, które w prosty sposób pozwolą nam określić potencjalną skuteczność kampanii, a zarazem jej koszt. Jeżeli nie jesteśmy pewni naszej kampanii na Insta, warto zacząć od mniejszego budżetu – w każdej chwili mamy możliwość prostego skalowania.

Na instagramie mamy mnóstwo dostępnych formatów reklam. Nasze produkty możemy reklamować w postach ze zdjęciami i filmami, jak również w relacjach i w rolkach. Nasze reklamy mogą przedstawiać karuzelę produktów, jak i reklamować całą kolekcję. Dostępne są też reklamy zamieszczane na IGTV. Możemy też wyświetlać swoje reklamy w sekcji Eksploruj, zarówno w siatce jak i w samym feedzie.

Celem naszej reklamy może być sprzedaż, ale także pobrania aplikacji, zwiększanie rozpoznawalności marki, generowanie leadów, lub zwyczajnie ruch na stronie. Warto dobrać formę reklamy odpowiednią do celów naszej kampanii – zerknijmy jaki rodzaj contentu generuje największy ruch organiczny. Podobne rozwiązania najprawdopodobniej dobrze się sprawdzą też przy płatnym promowaniu treści.

Instagram - podsumowanie

W ostatnich tekstach omówiliśmy sobie temat Instagrama jako narzędzia dla rozwoju firmy, zwiększenia sprzedaży i dotarcia do nowych klientów. Jak każda platforma społecznościowa, skutecznie prowadzony profil firmy daje ogromne możliwości – jednak mało gdzie mamy takie możliwości łączenia przekazu marketingowego z contentem wizualnym.

Możliwość bezpośredniej sprzedaży naszych produktów w aplikacji jest świetną funkcją dla biznesów e-commerce – ale nie tylko dla takich Instagram może okazać się skuteczny. Wiele branż znalazło sukces na Instagramie, czy to zwiększając sprzedaż, czy to pozyskując nowych obserwujących i klientów. Instagram to też świetne miejsce na rozbudowę wizerunku marki i generowanie zasięgów, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwości łatwej współpracy z influencerami.

To by było na tyle jeśli chodzi o Instagrama w tym kursie – następny poradnik będzie już ostatni, a opowiem Wam w nim o Real Time Marketingu i jak przeistoczyć bieżące wydarzenia w akcję marketingową.

Do następnego!

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 2 Średnio: 5]