Witajcie w naszym ostatnim poradniku z tej serii – mam nadzieję, że dały Wam podstawy do zaczęcia swojej własnej przygody z social mediami :)
Witajcie w naszym ostatnim poradniku z tej serii – mam nadzieję, że dały Wam podstawy do zaczęcia swojej własnej przygody z social mediami :)
Dzisiaj pogadamy sobie krótko o Real Time Marketingu i jakie możliwości rozwoju może nam dać szybkie reagowanie na bieżące wydarzenia. RTM jest przydatnym narzędziem zarówno konkretnie w social mediach, jak i kreując ogólną strategię marketingową marki. Czym dokładnie jest RTM i jak go dobrze wykorzystać w reklamie? O tym między innymi dowiecie się dzisiaj.
Real Time Marketing, lub w skrócie RTM, to szybkie reagowanie na wydarzenia lokalne, lub ogółem takie, które dotyczą naszego targetu. Stosując RTM skracamy dystans między nasza marką a naszymi potencjalnymi klientami, pokazując im, że wiemy co jest dla nich istotne i jesteśmy z tym na bieżąco.
Z racji na swoją naturę, RTM ciężko jest zaplanować z wyprzedzeniem – mamy bardzo mało czasu na zaplanowanie i wdrożenie działań po jakimś wydarzeniu, a im szybciej tym lepiej. Dlatego RTM bardzo dobrze sprawdza się w social mediach. Napisanie posta na Facebooka lub przygotowanie materiału na Instagrama nie zajmuje dużo czasu, a może pomóc budować bezpośrednia relację z naszymi obserwującymi, rozwijając wizerunek marki w korzystnym kierunku.
Warto śledzić trendy i nowinki istotne dla naszego targetu – większości zmian nie przewidzimy i będziemy musieli adaptować naszą strategię na bieżąco. Jeśli dobrze podejdziemy od tematu RTMu, mamy świetną okazję na zbudowanie lojalności i poszerzenie naszego grona odbiorców.
Wydawać by się mogło, że nawet odpowiedź na komentarz klienta można by uznać za RTM – w pewnym sensie tak, ale lepiej nie ograniczać się w zakresie działań tylko do odpowiadania obserwującym. W RTMie, nasze posty i materiały powinny być odpowiedzią na to, co dzieje się dookoła w tym momencie – a przynajmniej na tę część wydarzeń, która jest istotna dla naszych klientów.
Skuteczny RTM to też nieustanny research, nie tylko wydarzeń ale i naszej konkurencji. Musimy być gotowi szybko przygotować i wdrożyć działania marketingowe, zanim zrobi to reszta branży. Dobrze przeprowadzony RTM w social mediach pozwala zwiększyć zaangażowanie naszych obserwujących, zachęcając ich do zostawienia komentarza, dyskusji i udostępniania. Dodatkowo tworzy świetne zasięgi organiczne, a perspektywa pójścia viralem na pewno spodoba się każdemu biznesowi.
I tak oto doszliśmy do końca kursu – gratuluję wytrwałości! Mam nadzieję, że moje porady okazały się przydatne (bądź okażą się w niedalekiej przyszłości), a Twoje social media tylko na nich zyskają.
Jeżeli potrzebujesz dodatkowej pomocy z prowadzeniem swoich social mediów, zapraszam do kontaktu – na darmowych konsultacjach razem wymyślimy jak najskuteczniej rozwinąć Twoją markę w internecie, a w ramach współpracy chętnie pomogę z wdrożeniem odpowiedniej strategii.
Dziękuję za uwagę – mam nadzieję, że jeszcze się zobaczymy!
[contact-form-7 id=”4190″ title=”Contact form 1″]
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |