Real Time Marketing.

Jak zarobić na tym co się dzieje dookoła?

Witajcie w naszym ostatnim poradniku z tej serii – mam nadzieję, że dały Wam podstawy do zaczęcia swojej własnej przygody z social mediami :)

Witajcie w naszym ostatnim poradniku z tej serii – mam nadzieję, że dały Wam podstawy do zaczęcia swojej własnej przygody z social mediami :)

Real Time Marketing

Jak zarobić na tym co się dzieje dookoła?

Dzisiaj pogadamy sobie krótko o Real Time Marketingu i jakie możliwości rozwoju może nam dać szybkie reagowanie na bieżące wydarzenia. RTM jest przydatnym narzędziem zarówno konkretnie w social mediach, jak i kreując ogólną strategię marketingową marki. Czym dokładnie jest RTM i jak go dobrze wykorzystać w reklamie? O tym między innymi dowiecie się dzisiaj.

Czym jest Real Time Marketing?

Real Time Marketing, lub w skrócie RTM, to szybkie reagowanie na wydarzenia lokalne, lub ogółem takie, które dotyczą naszego targetu. Stosując RTM skracamy dystans między nasza marką a naszymi potencjalnymi klientami, pokazując im, że wiemy co jest dla nich istotne i jesteśmy z tym na bieżąco.

Z racji na swoją naturę, RTM ciężko jest zaplanować z wyprzedzeniem – mamy bardzo mało czasu na zaplanowanie i wdrożenie działań po jakimś wydarzeniu, a im szybciej tym lepiej. Dlatego RTM bardzo dobrze sprawdza się w social mediach. Napisanie posta na Facebooka lub przygotowanie materiału na Instagrama nie zajmuje dużo czasu, a może pomóc budować bezpośrednia relację z naszymi obserwującymi, rozwijając wizerunek marki w korzystnym kierunku.

Warto śledzić trendy i nowinki istotne dla naszego targetu – większości zmian nie przewidzimy i będziemy musieli adaptować naszą strategię na bieżąco. Jeśli dobrze podejdziemy od tematu RTMu, mamy świetną okazję na zbudowanie lojalności i poszerzenie naszego grona odbiorców.

Czym różni się RTM od zwykłego prowadzenia social media?

Wydawać by się mogło, że nawet odpowiedź na komentarz klienta można by uznać za RTM – w pewnym sensie tak, ale lepiej nie ograniczać się w zakresie działań tylko do odpowiadania obserwującym. W RTMie, nasze posty i materiały powinny być odpowiedzią na to, co dzieje się dookoła w tym momencie – a przynajmniej na tę część wydarzeń, która jest istotna dla naszych klientów.

Skuteczny RTM to też nieustanny research, nie tylko wydarzeń ale i naszej konkurencji. Musimy być gotowi szybko przygotować i wdrożyć działania marketingowe, zanim zrobi to reszta branży. Dobrze przeprowadzony RTM w social mediach pozwala zwiększyć zaangażowanie naszych obserwujących, zachęcając ich do zostawienia komentarza, dyskusji i udostępniania. Dodatkowo tworzy świetne zasięgi organiczne, a perspektywa pójścia viralem na pewno spodoba się każdemu biznesowi.

Kilka słów podsumowania

I tak oto doszliśmy do końca kursu – gratuluję wytrwałości! Mam nadzieję, że moje porady okazały się przydatne (bądź okażą się w niedalekiej przyszłości), a Twoje social media tylko na nich zyskają.

Jeżeli potrzebujesz dodatkowej pomocy z prowadzeniem swoich social mediów, zapraszam do kontaktu – na darmowych konsultacjach razem wymyślimy jak najskuteczniej rozwinąć Twoją markę w internecie, a w ramach współpracy chętnie pomogę z wdrożeniem odpowiedniej strategii.

Dziękuję za uwagę – mam nadzieję, że jeszcze się zobaczymy!

Porozmawiajmy

[contact-form-7 id=”4190″ title=”Contact form 1″]

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 2 Średnio: 5]