Jak rozkręcić sprzedaż na social mediach?

Przewodnik po Zakupach na Instagramie

Jak już pewnie wiecie, Instagram od jakiegoś czasu pozwala na robienie zakupów bezpośrednio na ich platformie. Użytkownik może przejśc przez całą ścieżkę zakupową z poziomu Instagrama, od ujrzenia produktu do zakupu.

Jak rozkręcić sprzedaż na social mediach?

Przewodnik po Zakupach na Instagramie

Jak już pewnie wiecie, Instagram od jakiegoś czasu pozwala na robienie zakupów bezpośrednio na ich platformie. Użytkownik może przejśc przez całą ścieżkę zakupową z poziomu Instagrama, od ujrzenia produktu do zakupu.

Instagram jest obecnie jedną z najciekawszych opcji rozwoju e-commerce dla szerokiego wachlarza branż i udostępnia niesamowite narzędzia w docieraniu do klientów i prezentacji naszego produktu lub usługi. Jak dobrze wykorzystać te narzędzia? Czytajcie dalej:

Instagram Shopping - niesamowite możliwości rozwoju dla przedsiębiorców i influencerów

Czy nam się to podoba czy nie, Instagram jest w dużej mierze napędzany przez influencerów. Jeżeli chcemy skutecznie rozreklamować nasz produkt, na pewno skuteczniej zrobimy to współpracując z osobą z 100 tys. obserwujących, niż z kimś z kilkunastoma. Instagram Shopping umożliwia przedsiębiorcom bezpośrednie przeprowadzenie sprzedaży z poziomu wyświetlanego posta na profilu influencera, skracając ścieżkę zakupową klienta do minimum i maksymalizując konwersję.

Zakupy na Instagramie wprowadzają szereg udogodnień, które sprzyjają i przedsiębiorcom i influencerom. Coraz bardziej opłacalnym jest content sponsorowany na Instagramie, zwiększając sprzedaż firmom i zapewniając popularność influencerom.

Sam system jest wyjątkowo prosty w obsłudze i udostępnia wiele funkcji, w tym prowadzenie ofert promocyjnych, dodawanie treści organicznych stworzonych przez naszych obserwujących bezpośrednio do sklepu, czy korzystanie z płatnej reklamy postów z możliwością zakupu – Twoi klienci nie będą nawet musieli wejść na Twój profil żeby kupić Twój produkt!

Jak korzystać z Zakupów na Instagramie? Kilka rad.

Instagram Shopping daje Ci możliwość pełnego wykorzystania mocy treści wizualnych do reklamy i sprzedaży swoich produktów. Wiele biznesów nie wykorzystuje jednak tego aspektu Instagrama, pomimo posiadania firmowego profilu – ja uważam, że często jest to marnowanie potencjału, a sklep na Instagramie bardzo łatwo założyć.

W swoim sklepie możemy tak jak w każdym systemie e-commerce dodawać produkty, kategoryzowane według ustalonych przez nas kolekcji. Każdy produkt posiada stronę z informacjami, zawierającą cenę, opis, dostępność itd. Możemy ustawić, aby post kierował ludzi na naszą stronę w celu sfinalizowania sprzedaży – opcja finalizacji zakupu w aplikacji jeszcze nie jest dostępna w Polsce, jednak Instagram obiecuje już wkrótce ją wdrożyć.

Stawiając nasz Instagramowy sklep, warto dużą uwagę poświęcić oznaczeniom produktowym. Tak jak w każdym poście oznaczyć możemy innego użytkownika, tak samo możemy oznaczyć nasz produkt – dając odbiorcy możliwość przejścia do zakupu z poziomu samego posta. Oznaczać możemy zarówno posty jak i relacje i rolki, a nawet materiały udostępniane w IGTV. Posty sponsorowane u innych twórców również możemy oznaczyć, dostarczając jeszcze większych możliwości szybkiej sprzedaży produktu.

Następnym razem zamkniemy temat Instagrama, opowiadając sobie o płatnych reklamach na platformie. Moim skromnym zdaniem, jeżeli chcemy gdzieś płatnie wypromować produkt, to Instagram jest często najlepszym miejscem do tego.

Dlaczego? O tym w następnym materiale! :)

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 1 Średnio: 5]