Kampanie marketingowe to chleb powszedni każdej firmy i główna metoda dotarcia do klienta. Nie każda kampania jest jednak taka sama, a najprostszym ich podziałem jest rozbicie na kampanie wizerunkowe i kampanie sprzedażowe.
Kampanie marketingowe to chleb powszedni każdej firmy i główna metoda dotarcia do klienta. Nie każda kampania jest jednak taka sama, a najprostszym ich podziałem jest rozbicie na kampanie wizerunkowe i kampanie sprzedażowe.
Czym dokładnie są kampanie wizerunkowe oraz sprzedażowe, i czym się między sobą różnią? O tym będziemy mówić dzisiaj, ze szczególną uwagą na ich udział w Social Media Marketingu.
Jak sama nazwa wskazuje, głównym celem kampanii sprzedażowych jest zwiększenie sprzedaży – jest to niezaprzeczalny priorytet dla wszystkich rodzajów biznesów. Motorem napędowym każdej firmy jest zysk, a bez sprzedaży nie ma zysku.
Jedna z głównym zalet kampanii sprzedażowych jest łatwość mierzenia ich skuteczności – istnieje cały szereg KPI (Key Performance Indicators), czyli wskaźników mających na celu łatwiejsze odnalezienie się w masie niepogrupowanych danych. W przypadku kampanii marketingowych takimi wskaźnikami mogą być wyświetlenia, wejścia na stronę, zaangażowanie, zasięgi, udostępnienia i tak dalej.
Zaletą kampanii sprzedażowych z pewnością jest też plastyczność budżetu. Niezależnie od tego jaki budżet na kampanię przeznaczymy, po efektywnej kampanii możemy spodziewać się proporcjonalnych zysków i wzrostu sprzedaży.
W przeciwieństwie do kampanii sprzedażowych, dokonanie transakcji przez klienta jest tylko pośrednim celem kampanii wizerunkowej. Jej głównym celem jest (jak możecie się pewnie domyślić) budowanie wizerunku, czyli pokazanie naszym odbiorcom kim jesteśmy, co sobą reprezentujemy i dlaczego powinni korzystać właśnie z naszych usług.
Kampania wizerunkowa jest znacznie trudniejsza w przygotowaniu i poprawnym przeprowadzeniu niż typowa kampania sprzedażowa. Potrzebujemy naprawdę dobrze określonego odbiorcy, który będzie miał dużą styczność z reklamą, a sama reklama musi być jednocześnie przyjemna w odbiorze i mieć trafny przekaz.
Skuteczne kampanie wizerunkowe wymagają dużego budżetu – próba zaoszczędzenia na kampanii wizerunkowej może skończyć się kryzysem, a co za tym idzie pogorszeniem się wizerunku marki (czyli zupełną przeciwnością celu kampanii wizerunkowej) i w rezultacie zmniejszeniem sprzedaży i stratami.
Wszystko zależy od tego, co chcemy naszą kampanią osiągnąć – media społecznościowe są świetną platformą zarówno do kampanii sprzedażowych, jak i kampanii wizerunkowych. Natomiast warto na pewno się dobrze zastanowić, czy znajdujemy się w odpowiednim miejscu na kampanię wizerunkową. Jeżeli nie dysponujesz wystarczającymi funduszami na dogłębny research i przygotowanie naprawdę dobrej kampanii, zaczekaj na lepszą chwilę.
Na dziś to na tyle – następnym razem zaczynamy z Facebookiem i wprowadzeniem do skutecznego prowadzenia strony FB.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |