Jak wypromować się na Instagramie i zwiększyć sprzedaż.

Instagram jako genialne narzędzie e-commerce.

Ogrom niezależnych twórców contentu na Instagramie daje nam niemal nieskończone możliwości promowania marki. Często mówi się o Instagramie tylko i wyłącznie w kategoriach influencer marketingu – i owszem, jest to najprawdopodobniej najczęstsze wykorzystanie platformy przez marki, jednak absolutnie nie jedyne!

Jak wypromować się na Instagramie i zwiększyć sprzedaż.

Instagram jako genialne narzędzie e-commerce.

Ogrom niezależnych twórców contentu na Instagramie daje nam niemal nieskończone możliwości promowania marki. Często mówi się o Instagramie tylko i wyłącznie w kategoriach influencer marketingu – i owszem, jest to najprawdopodobniej najczęstsze wykorzystanie platformy przez marki, jednak absolutnie nie jedyne!

W dzisiejszym artykule przedstawię Wam potencjalne korzyści płynące z założenia profilu marki na Instagramie i skutecznego prowadzenia na tej platformie akcji marketingowych. Zapraszam!

Influencer marketing - czym jest i czy się nam opłaci?

Nawiązywanie współpracy z niezależnymi twórcami to często korzyści dla obu stron – nasz produkt lub usługa dociera do szerokiego grona odbiorców, a nasz influencer zyskuje wartościowy content, którym promuje też swoją markę osobistą.

Warto jednak zwracać uwagę na to, z kim podejmujemy współpracę i jakie są jej warunki. Zawsze konstruujcie dokładną umowę zawierającą warunki i zakres współpracy – kryzysy w świecie influencer marketingu zdarzają się na porządku dziennym, a odpowiedni dobór influencera jest kluczem do sukcesu na tej platformie.

Instagram udostępnia nam dodatkowo liczne narzędzia, które bezpośrednio przeprowadzą odbiorcę od ujrzenia reklamy do sprzedaży. Cały system jest mocno intuicyjny i nie wymaga specjalistycznej wiedzy do postawienia. Warto przy tym sugerować się instrukcjami Instagrama, dostępnymi na ich oficjalnej stronie.

Korzyści płynące z marketingu na Instagramie

W przeciwieństwie do Facebooka, Instagram jest tani i łatwy w obsłudze – a do tego skuteczny, czego dowodzi sukces sprzedażowy wielu firm, które otworzył się na tę platformę. Treści wizualne takie jak zdjęcia czy krótkie filmiki są coraz bardziej popularne i dają nam ogromne możliwości zaangażowania odbiorcy w krótkim czasie.

Jeżeli mamy własną stronę internetową, warto umieścić na niej materiały z Instagrama, jak na przykład zdjęcia wstawione przez klientów z naszym hashtagiem. Takie działania wpływają świetnie na postrzeganie marki i pokazują, że nasi klienci są zadowoleni z produktu i chętnie z niego korzystają.

Działa to też w drugą stronę – nasz profil na Instagramie może z łatwością kierować naszych klientów na stronę naszego sklepu, lub wręcz sam stać się sklepem samym w sobie.

Prowadzenie sklepu e-commerce na Instagramie

Nasz profil na Instagramie nie musi być tylko wizytówką – może być całym sklepem, w którym nasi klienci nie tylko przejrzą produkty, ale również dokonają zakupu.

Aby włączyć funkcjonalność e-commerce dla naszego biznesu na Instagramie, musimy spełnić szereg wymagań – nasz profil musi być zgodny z regulaminem Instagrama i zasadami społeczności, odpowiednio reprezentować naszą firmę i domenę, wykazywać wiarygodność i zawierać wyłącznie prawdziwe informacje.

Spełnienie tych wymagań nie powinno być trudne, a potencjalnych korzyści jest mnóstwo – robienie zakupów na Instagramie jest wyjątkowo intuicyjne dla kupujących, zajmuje ledwie chwilę i gwarantuje bezpieczeństwo. Naprawdę ciężko o lepsza platformę sprzedażową dla wielu branż.

Następnym razem – więcej o Insta Stories i ich potencjale marketingowym, do zobaczenia! :)

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 2 Średnio: 5]