Ogrom niezależnych twórców contentu na Instagramie daje nam niemal nieskończone możliwości promowania marki. Często mówi się o Instagramie tylko i wyłącznie w kategoriach influencer marketingu – i owszem, jest to najprawdopodobniej najczęstsze wykorzystanie platformy przez marki, jednak absolutnie nie jedyne!
Ogrom niezależnych twórców contentu na Instagramie daje nam niemal nieskończone możliwości promowania marki. Często mówi się o Instagramie tylko i wyłącznie w kategoriach influencer marketingu – i owszem, jest to najprawdopodobniej najczęstsze wykorzystanie platformy przez marki, jednak absolutnie nie jedyne!
W dzisiejszym artykule przedstawię Wam potencjalne korzyści płynące z założenia profilu marki na Instagramie i skutecznego prowadzenia na tej platformie akcji marketingowych. Zapraszam!
Nawiązywanie współpracy z niezależnymi twórcami to często korzyści dla obu stron – nasz produkt lub usługa dociera do szerokiego grona odbiorców, a nasz influencer zyskuje wartościowy content, którym promuje też swoją markę osobistą.
Warto jednak zwracać uwagę na to, z kim podejmujemy współpracę i jakie są jej warunki. Zawsze konstruujcie dokładną umowę zawierającą warunki i zakres współpracy – kryzysy w świecie influencer marketingu zdarzają się na porządku dziennym, a odpowiedni dobór influencera jest kluczem do sukcesu na tej platformie.
Instagram udostępnia nam dodatkowo liczne narzędzia, które bezpośrednio przeprowadzą odbiorcę od ujrzenia reklamy do sprzedaży. Cały system jest mocno intuicyjny i nie wymaga specjalistycznej wiedzy do postawienia. Warto przy tym sugerować się instrukcjami Instagrama, dostępnymi na ich oficjalnej stronie.
W przeciwieństwie do Facebooka, Instagram jest tani i łatwy w obsłudze – a do tego skuteczny, czego dowodzi sukces sprzedażowy wielu firm, które otworzył się na tę platformę. Treści wizualne takie jak zdjęcia czy krótkie filmiki są coraz bardziej popularne i dają nam ogromne możliwości zaangażowania odbiorcy w krótkim czasie.
Jeżeli mamy własną stronę internetową, warto umieścić na niej materiały z Instagrama, jak na przykład zdjęcia wstawione przez klientów z naszym hashtagiem. Takie działania wpływają świetnie na postrzeganie marki i pokazują, że nasi klienci są zadowoleni z produktu i chętnie z niego korzystają.
Działa to też w drugą stronę – nasz profil na Instagramie może z łatwością kierować naszych klientów na stronę naszego sklepu, lub wręcz sam stać się sklepem samym w sobie.
Nasz profil na Instagramie nie musi być tylko wizytówką – może być całym sklepem, w którym nasi klienci nie tylko przejrzą produkty, ale również dokonają zakupu.
Aby włączyć funkcjonalność e-commerce dla naszego biznesu na Instagramie, musimy spełnić szereg wymagań – nasz profil musi być zgodny z regulaminem Instagrama i zasadami społeczności, odpowiednio reprezentować naszą firmę i domenę, wykazywać wiarygodność i zawierać wyłącznie prawdziwe informacje.
Spełnienie tych wymagań nie powinno być trudne, a potencjalnych korzyści jest mnóstwo – robienie zakupów na Instagramie jest wyjątkowo intuicyjne dla kupujących, zajmuje ledwie chwilę i gwarantuje bezpieczeństwo. Naprawdę ciężko o lepsza platformę sprzedażową dla wielu branż.
Następnym razem – więcej o Insta Stories i ich potencjale marketingowym, do zobaczenia! :)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |