Niemal każdy użytkownik Instagrama, o ile wrzuca content na swój profil, wrzucił kiedyś jakieś Story. Insta Stories to jeden z najpopularniejszych sposobów przekazu na Instagramie, a korzystają z niego zarówno zwykli użytkownicy, jak i influencerzy i firmy.
Niemal każdy użytkownik Instagrama, o ile wrzuca content na swój profil, wrzucił kiedyś jakieś Story. Insta Stories to jeden z najpopularniejszych sposobów przekazu na Instagramie, a korzystają z niego zarówno zwykli użytkownicy, jak i influencerzy i firmy.
Stories są genialnym nośnikiem dla influencer marketingu – pozwalają zapewnić optymalne zasięgi naszej reklamy i umożliwiają influencerowi dodania szereg funkcjonalności zwiększających zaangażowanie i zainteresowanie. Stories mogą też być świetną zajawką dla innego materiału, uchylając rąbka tajemnicy i odsyłając naszych odbiorców do docelowego contentu.
Jak tworzyć Insta Stories i jak korzystać z nich skutecznie? Zaraz Wam powiem:
Chcesz stworzyć swoje własne Story na Instagramie? Nic prostszego – po prostu przesuń ekran w prawo na głównej tablicy Instagrama. Przejdziesz do menu, w którym możesz nagrać lub dodać film lub zdjęcie do swojej relacji. Masz tu łatwy dostęp do swoich istniejących materiałów, które możesz wzbogacić o dodatki i filtry, lub nawet zrobić kolaż.
Story na Instagrama warto jest sobie przygotować wcześniej – narzędzia takie jak Canva dadzą Ci wiele możliwości tworzenia i personalizacji treści na Story, w tym darmowe szablony i gotowe elementy do wzbogacenia naszego contentu. Funkcje wbudowane w samego Instagrama również warto zbadać – możemy nałożyć na nasze Story filtr, dodać gify, oznaczyć lokacje i osoby, a nawet wybrać muzykę w tle.
Gdy nasze Story uznamy za gotowe, do opublikowania go wystarczy nacisnąć przycisk “Twoja relacja”, który znajdziemy w lewym dolnym rogu. Jeżeli chcemy kogoś oznaczyć w naszym Story, należy dodać pola tekstowe i zacząć od “@” po czym wprowadzić nazwę użytkownika do oznaczenia.
Instagram daje nam również możliwość wyróżnienia niektórych relacji – takie materiały będą dostępne dłużej niż 24 godziny, a nasi użytkownicy zawsze będą je mieli pod ręką. Takie materiały ukazują się na górze naszego profilu, każdy w osobnej “bańce”. Są to często najchętniej wyświetlane materiały na profilu, więc na pewno warto z tej opcji skorzystać.
Dobrze wybierzmy, które z naszych relacji będą wyróżnione – możemy umieścić tam nasze najnowsze akcje promocyjne, nowe kolekcje, lub po prostu najbardziej angażujące relacje z przeszłości. Pamiętajcie o odpowiednim zatytułowaniu każdej wyróżnionej relacji tak, żeby nasi użytkownicy wiedzieli co klikają.
Następnym razem – e-commerce na Instagramie i zakładanie sklepu internetowego w social mediach. Do zobaczenia!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |