Czym są Insta Stories?

Jak na nich skutecznie zarabiać - krótki poradnik.

Niemal każdy użytkownik Instagrama, o ile wrzuca content na swój profil, wrzucił kiedyś jakieś Story. Insta Stories to jeden z najpopularniejszych sposobów przekazu na Instagramie, a korzystają z niego zarówno zwykli użytkownicy, jak i influencerzy i firmy.

Niemal każdy użytkownik Instagrama, o ile wrzuca content na swój profil, wrzucił kiedyś jakieś Story. Insta Stories to jeden z najpopularniejszych sposobów przekazu na Instagramie, a korzystają z niego zarówno zwykli użytkownicy, jak i influencerzy i firmy.

Czym są Insta Stories?

Jak na nich skutecznie zarabiać - krótki poradnik

Stories są genialnym nośnikiem dla influencer marketingu – pozwalają zapewnić optymalne zasięgi naszej reklamy i umożliwiają influencerowi dodania szereg funkcjonalności zwiększających zaangażowanie i zainteresowanie. Stories mogą też być świetną zajawką dla innego materiału, uchylając rąbka tajemnicy i odsyłając naszych odbiorców do docelowego contentu.

Jak tworzyć Insta Stories i jak korzystać z nich skutecznie? Zaraz Wam powiem:

Proces tworzenia Insta Story od kuchni

Chcesz stworzyć swoje własne Story na Instagramie? Nic prostszego – po prostu przesuń ekran w prawo na głównej tablicy Instagrama. Przejdziesz do menu, w którym możesz nagrać lub dodać film lub zdjęcie do swojej relacji. Masz tu łatwy dostęp do swoich istniejących materiałów, które możesz wzbogacić o dodatki i filtry, lub nawet zrobić kolaż.

Story na Instagrama warto jest sobie przygotować wcześniej – narzędzia takie jak Canva dadzą Ci wiele możliwości tworzenia i personalizacji treści na Story, w tym darmowe szablony i gotowe elementy do wzbogacenia naszego contentu. Funkcje wbudowane w samego Instagrama również warto zbadać – możemy nałożyć na nasze Story filtr, dodać gify, oznaczyć lokacje i osoby, a nawet wybrać muzykę w tle.

Gdy nasze Story uznamy za gotowe, do opublikowania go wystarczy nacisnąć przycisk “Twoja relacja”, który znajdziemy w lewym dolnym rogu. Jeżeli chcemy kogoś oznaczyć w naszym Story, należy dodać pola tekstowe i zacząć od “@” po czym wprowadzić nazwę użytkownika do oznaczenia.

Wyróżnione relacje - świetne miejsce na nasze najlepsze materiały

Instagram daje nam również możliwość wyróżnienia niektórych relacji – takie materiały będą dostępne dłużej niż 24 godziny, a nasi użytkownicy zawsze będą je mieli pod ręką. Takie materiały ukazują się na górze naszego profilu, każdy w osobnej “bańce”. Są to często najchętniej wyświetlane materiały na profilu, więc na pewno warto z tej opcji skorzystać.

Dobrze wybierzmy, które z naszych relacji będą wyróżnione – możemy umieścić tam nasze najnowsze akcje promocyjne, nowe kolekcje, lub po prostu najbardziej angażujące relacje z przeszłości. Pamiętajcie o odpowiednim zatytułowaniu każdej wyróżnionej relacji tak, żeby nasi użytkownicy wiedzieli co klikają.

Następnym razem – e-commerce na Instagramie i zakładanie sklepu internetowego w social mediach. Do zobaczenia!

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 1 Średnio: 5]