IGTV – telewizja, która angażuje i sprzedaje

Instagramowa telewizja za chwilę obchodzić będzie swoje trzecie urodziny. Usługa dająca możliwość dodawania własnych i oglądania cudzych filmów zrewolucjonizowała Instagram. Fotograficzna platforma społecznościowa przestała służyć tylko fotografii już po tym, jak wprowadzono Stories, czyli 15 sekundowe filmy, które łącznie tworzyć mogą 25-minutową relację.

Takich filmików można dodać tylko 100 w ciągu doby, a po 24 godzinach znikają na zawsze chyba, że relacja zostanie zapisana na profilu. W tym układzie IGTV to prawdziwa rewolucja dla instagramowych twórców, którzy od 2018 mogą nagrywać, zapisywać i odtwarzać video dowolną ilość razy!

Obsługa IGTV jest łatwa i intuicyjna. Filmy dodawać można z poziomu telefonu w aplikacji Instagram (funkcję tę odnajdziecie po wejściu na swój profil i kliknięciu ikony “plus” w prawym, górnym rogu ekranu) lub w dedykowanej apce IGTV. Film można nagrać z poziomu aplikacji lub wybrać dowolne, minimum 1-minutowe nagranie z biblioteki telefonu. Jest jedno ale – film nie może trwać dłużej niż 15 minut. Czterokrotnie dłuższy, bo aż 60 minutowy film, możecie dodać tylko, jeśli skorzystacie z komputera. Czas trwania filmu oraz fakt, że musi on być nagrany w pionie, to chyba jedyne ograniczenia. Dalej SKY IS THE LIMIT!

Pomyślcie… instagram.com to siódma, najczęściej odwiedzania strona internetowa na świecie. Aplikacja IG jest piątą najchętniej pobieraną i użytkowaną aplikacją. Portal liczy sobie ponad miliard użytkowników. Czy to nie brzmi jak nieograniczone możliwości i niewyczerpany potencjał sprzedażowo-marketingowy? Jeśli do tego dodamy fakt, że większość użytkowników to osoby poniżej 35 roku, otrzymujemy platformę idealną, która w dodatku oferuje tak znakomite narzędzia jak IGTV.

Wiecie ile kosztuje godzina nadawania programu w tradycyjnej telewizji w tak zwanym prime time? Bardzo, bardzo dużo. Instagram daje Wam tę możliwość za darmo. Dodatkowo liczba odbiorców Waszego filmu może być większa niż liczba obserwujących Wasze konto, jeśli  tylko zasponsorujecie swoje video oraz użyjecie odpowiednich hashtagów, które pozwolą dać się odkryć nowym użytkownikom i tym samym zwiększą Wasz zasięg. 

Najważniejszy jednak jest sam film. Po pierwsze: przyciągająca wzrok okładka, która będzie najlepszą reklamą Waszej twórczości i będzie się “dobrze klikać”. Po drugie: jakość przekazu. I mam tu myśli zarówno kwestie techniczne jak i samą treść. Nieostry obraz i spontaniczne nagrania lepiej zostawić instagramowym celebrytom ;) Cała reszta powinna robić to profesjonalnie, jak w prawdziwej telewizji. Wyjątkowe, dopracowane kadry, dobrej jakości udźwiękowienie, odpowiednio dobrana muzyka, efekty specjalne i inne. Również napisy, które wielu odbiorców Instragrama lubi, bo łatwiej im zapamiętać przekaz, a czasem też zdarza się, że oglądają film bez dźwięku i wówczas to jedyny sposób, aby dotrzeć do nich z naszym przekazem. Przykładem dobrze zrobionego video na IGTV jest film mojego autorstwa o Omanie zamieszczony na profilu @projektwypoczynek. Zastosowałem się do powyższych zasad dzięki czemu uzyskałem film, który śmiało mógłby stać się oficjalną reklamą tego kraju. Zresztą, sami oceńcie: https://www.instagram.com/tv/CI80u8tAjoK/

Jednak ładny, dopracowany obraz zagwarantować może niekiedy tylko kilka sekund uwagi naszych odbiorców. I chociaż już po 3 sekundach Instragram uznaje film za obejrzany, to z pewnością zależy nam na tym, aby widz dobrnął do końca naszego materiału. Dlatego tak ważna jest treść filmu. To co chcemy przekazać powinno być wartościowe dla odbiorcy, aby czas poświęcony na obejrzenie video, czy to będzie 10 czy 60 minut, nie uznał za stracony. Interesujący, angażujący przekaz, który spełni nasze założenia, np. sprzedażowe i jednocześnie będzie darmowy dla odbiorców to nie lada wyzwanie. Jednak istotą content marketingu jest dawanie ludziom wartości za darmo. Musimy więc przyjąć za oczywiste, że aby zarobić, musimy najpierw zainwestować. Ta zasada działa także w internetowym świecie. Żeby czerpać dochody poprzez sprzedaż swoich usług, najpierw trzeba się czymś podzielić z obserwującymi. Tym czymś mogą być właśnie filmy na IGTV.  

Zastanawiasz się co mógłbyś pokazać i jak wykorzystać IGTV na potrzebę content marketingu? Oto kilka pomysłów:

  • zrób live (tak, live zapisuje się w formie filmu na IGTV) z ekspertem ze swojej dziedziny, który podzieli się wiedzą z odbiorcami,

  • nagraj trening, który każdy obserwujący Twój profil będzie mógł wykonać u siebie w domu ( przykład: https://www.instagram.com/projektwypoczynek/channel/), 

  • a może wspólne gotowanie na ekranie? Zdrowe przepisy z pewnością zadowolą nie jedną osobę, a listę potrzebnych składników możesz opublikować w poście,

  • możecie też stworzyć mini serial na Instagramie. To może być cykl poradniczy, gdzie będziecie dzielić się fajnymi tipami ze swojej branży albo lifestylowe, luźne i zabawne odcinki pokazujące Waszą pracę, życie prywatne i otoczenie. 

Pamiętajcie, że aktualne tematy, spójne z Waszą działalnością na Instagramie lepiej pozwolą Wam się wypromować, ale twórzcie je tak, żeby także po czasie chętnie do nich wracać. IGTV dało nowe możliwości tworzenia wartościowego contentu dla użytkowników i warto to wykorzystać. Może się okazać, że to właśnie video stanie się siłą napędową dla rozwoju Waszego konta! Jeśli macie jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy przy tworzeniu IGTV to chętnie służę Wam pomocą :)

Bartlomiej Nawrocki

Bartlomiej Nawrocki

Dodaj komentarz

Zapisz się na Newsletter

Nie będę wysyłać Ci spamu, Twój e-mail jest u mnie bezpieczny.

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 3 Średnio: 5]