Jak pisać posty na FB?

Skuteczne prowadzenie brandowego Fanpage’a i jak uniknąć kryzysu.

Zaangażowanie, grafika, copy – o tych wszystkich elementach powiedzieliśmy sobie ostatnim razem. Warto jednak też wiedzieć, jak to wszystko skutecznie połączyć w spójną całość – prowadzenie profilu marki na Facebooku jest delikatnym procesem, a raz utracone zaufanie klientów nie będzie łatwe do odzyskania.

Jak pisać posty na FB?

Skuteczne prowadzenie brandowego Fanpage’a i jak uniknąć kryzysu.

Zaangażowanie, grafika, copy – o tych wszystkich elementach powiedzieliśmy sobie ostatnim razem. Warto jednak też wiedzieć, jak to wszystko skutecznie połączyć w spójną całość – prowadzenie profilu marki na Facebooku jest delikatnym procesem, a raz utracone zaufanie klientów nie będzie łatwe do odzyskania.

W dzisiejszym tekście porozmawiamy o trzymaniu jednolitych i spójnych działań marketingowych na FB, o komunikacji z klientami poprzez tę platformę, jak i o zapobieganiu i zarządzaniu kryzysami na mediach społecznościowych.

Jak utrzymać odwiedzających i zamienić ich w klientów - spójność komunikacji i CTA na Facebooku

Tworząc posty na nasz fanpage, warto mieć dobrze obmyśloną strategię marketingową – jak chcemy, żeby nasza marka się prezentowała? Co ma sobą reprezentować? Z czym będą ją kojarzyć potencjalni klienci?

Są to bardzo istotne pytania, nad którymi należy się poważnie zastanowić przed założeniem fanpage’a. W komunikacji z klientem poprzez media społecznościowe jak Facebook istotne jest utrzymanie spójności. Jeżeli każdy nasz post będzie utrzymany w innym tonie i w innej stylistyce, nasi obserwujący mogą łatwo stracić zainteresowanie stroną, bo po prostu będzie dezorientująca.

Pomocne będzie skonstruowanie “frameworka” prowadzenia naszej strony – starajmy się w nim w jak najdrobniejszych szczegółach opisać obraz naszej marki, jaki chcemy przekazać klientowi, jak również content który będziemy wrzucać i styl naszych postów – wiodąca paleta kolorów, typ postów, oraz nasze cele.

Rozmowa z obserwującymi na FB - czy odpowiadać na komentarze? Jeśli tak, to jak?

Skoro Facebook daje nam narzędzia bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami jako firma, to warto byłoby je dobrze wykorzystać. Komentarze są najskuteczniejszym z tych narzędzi i umożliwiają nam nie tylko dalszą budowę zasięgów, ale również kreację wizerunku marki.

Jeżeli zależy nam na zasięgach (a powinno!), to warto pisać komentarze angażujące naszego rozmówcę do kolejnej odpowiedzi – zapytajmy czasem klienta co mu się najbardziej podobało, co zwróciło jego uwagę, ale też co moglibyśmy poprawić. Język korzyści jest tu istotny, jednak starajmy się nie zagubić w słodkich słówkach i gotowych zwrotach, bo odwiedzający szybko nam to wytkną.

Pisząc jako marka, bądź osobą, z którą chętnie się rozmawia. Zachowaj cierpliwość i personalizuj swoje komentarze – inaczej nasi użytkownicy szybko pomyślą, że piszą z robotem.

Kryzysy na Facebooku - czy da się ich uniknąć? Jak z nich wybrnąć?

Coraz częściej dostrzec możemy newsy opisujące rozmaite kryzysy wizerunkowe na Facebooku – od nieodpowiedniego komentarza, przez niestosowne wiadomości prywatne do klientów, do naświetlania godnych potępienia praktyk stosowanych przez firmę.

Po Facebooku trzeba stąpać ostrożnie – nie mamy tu do czynienia z masą biernych odbiorców, a nasze postępowanie może zapisać się nieodwracalnie w historii naszej marki. Ważmy każde słowo i zastanówmy się dobrze 10 razy przed wysłaniem każdego komentarza.

Nie radzę też usuwać komentarzy – może to być naprawdę katastrofalne w skutkach. Usuwając nieprzychylne opinie, recenzje i komentarze pokazujemy naszym klientom, że mamy ich zdanie w poważaniu. Nie zdziw się, jeżeli obudzisz się zasypany lawiną negatywnych komentarzy i ocen od setek ludzi następnego dnia – wieści o takich działaniach szybko się rozchodzą.

W następnym poradniku zakończymy temat Facebooka na ten moment – omówimy sobie jak tworzyć video content i jak bardzo pomocny może się on okazać w budowaniu zasięgów i sprzedaży.

A tym czasem, do zobaczenia!

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 3 Średnio: 5]