Zaangażowanie, grafika, copy – o tych wszystkich elementach powiedzieliśmy sobie ostatnim razem. Warto jednak też wiedzieć, jak to wszystko skutecznie połączyć w spójną całość – prowadzenie profilu marki na Facebooku jest delikatnym procesem, a raz utracone zaufanie klientów nie będzie łatwe do odzyskania.
Zaangażowanie, grafika, copy – o tych wszystkich elementach powiedzieliśmy sobie ostatnim razem. Warto jednak też wiedzieć, jak to wszystko skutecznie połączyć w spójną całość – prowadzenie profilu marki na Facebooku jest delikatnym procesem, a raz utracone zaufanie klientów nie będzie łatwe do odzyskania.
W dzisiejszym tekście porozmawiamy o trzymaniu jednolitych i spójnych działań marketingowych na FB, o komunikacji z klientami poprzez tę platformę, jak i o zapobieganiu i zarządzaniu kryzysami na mediach społecznościowych.
Tworząc posty na nasz fanpage, warto mieć dobrze obmyśloną strategię marketingową – jak chcemy, żeby nasza marka się prezentowała? Co ma sobą reprezentować? Z czym będą ją kojarzyć potencjalni klienci?
Są to bardzo istotne pytania, nad którymi należy się poważnie zastanowić przed założeniem fanpage’a. W komunikacji z klientem poprzez media społecznościowe jak Facebook istotne jest utrzymanie spójności. Jeżeli każdy nasz post będzie utrzymany w innym tonie i w innej stylistyce, nasi obserwujący mogą łatwo stracić zainteresowanie stroną, bo po prostu będzie dezorientująca.
Pomocne będzie skonstruowanie “frameworka” prowadzenia naszej strony – starajmy się w nim w jak najdrobniejszych szczegółach opisać obraz naszej marki, jaki chcemy przekazać klientowi, jak również content który będziemy wrzucać i styl naszych postów – wiodąca paleta kolorów, typ postów, oraz nasze cele.
Skoro Facebook daje nam narzędzia bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami jako firma, to warto byłoby je dobrze wykorzystać. Komentarze są najskuteczniejszym z tych narzędzi i umożliwiają nam nie tylko dalszą budowę zasięgów, ale również kreację wizerunku marki.
Jeżeli zależy nam na zasięgach (a powinno!), to warto pisać komentarze angażujące naszego rozmówcę do kolejnej odpowiedzi – zapytajmy czasem klienta co mu się najbardziej podobało, co zwróciło jego uwagę, ale też co moglibyśmy poprawić. Język korzyści jest tu istotny, jednak starajmy się nie zagubić w słodkich słówkach i gotowych zwrotach, bo odwiedzający szybko nam to wytkną.
Pisząc jako marka, bądź osobą, z którą chętnie się rozmawia. Zachowaj cierpliwość i personalizuj swoje komentarze – inaczej nasi użytkownicy szybko pomyślą, że piszą z robotem.
Coraz częściej dostrzec możemy newsy opisujące rozmaite kryzysy wizerunkowe na Facebooku – od nieodpowiedniego komentarza, przez niestosowne wiadomości prywatne do klientów, do naświetlania godnych potępienia praktyk stosowanych przez firmę.
Po Facebooku trzeba stąpać ostrożnie – nie mamy tu do czynienia z masą biernych odbiorców, a nasze postępowanie może zapisać się nieodwracalnie w historii naszej marki. Ważmy każde słowo i zastanówmy się dobrze 10 razy przed wysłaniem każdego komentarza.
Nie radzę też usuwać komentarzy – może to być naprawdę katastrofalne w skutkach. Usuwając nieprzychylne opinie, recenzje i komentarze pokazujemy naszym klientom, że mamy ich zdanie w poważaniu. Nie zdziw się, jeżeli obudzisz się zasypany lawiną negatywnych komentarzy i ocen od setek ludzi następnego dnia – wieści o takich działaniach szybko się rozchodzą.
W następnym poradniku zakończymy temat Facebooka na ten moment – omówimy sobie jak tworzyć video content i jak bardzo pomocny może się on okazać w budowaniu zasięgów i sprzedaży.
A tym czasem, do zobaczenia!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |