Jak już wspominałem w poprzednim artykule, social media posiadają kilka unikalnych zalet w porównaniu do reszty kanałów marketingowych – dają niesamowite możliwości kreowania świadomości marki, wchodzenia w dialog z naszymi klientami, oraz niesamowity zasięg.
Jak już wspominałem w poprzednim artykule, social media posiadają kilka unikalnych zalet w porównaniu do reszty kanałów marketingowych – dają niesamowite możliwości kreowania świadomości marki, wchodzenia w dialog z naszymi klientami, oraz niesamowity zasięg.
Jakie są jednak różnice między platformami social media dostępnymi dla marek? Lepiej wybrać Facebooka, Instagrama, a może Twittera?
Każda z platform ma swoje wady i zalety i będzie lepsza dla innego rodzaju biznesu.
Jeżeli jest coś pewnego na Facebooku, to jest to znalezienie niszy dla swojego produktu. Platforma stworzona przez Zuckerberga cechuje się innowacyjną technologią i wręcz niewiarygodnymi możliwościami targetowania, co w połączeniu z ogromną i bardzo zróżnicowaną bazą użytkowników pozwala trafić idealnie do widowni, do której trafić byśmy chcieli.
Co więcej, nie jest to wcale takie drogie – budżet kampanii marketingowych na Facebooku jest bardzo elastyczny i zależy tylko od tego, ile chcemy wydać. Marketing na Facebooku można zrobić nawet bez żadnych kosztów, ale będzie to bardzo powolny proces, który może się nigdy nie opłacić.
Największym minusem Facebooka jest niestety pracochłonność – ustawienie skutecznej kampanii i zarządzanie wrzucanym contentem zajmuje mnóstwo czasu i wymaga ciągłej uwagi. Jeśli będziemy mieć pecha i nasza strona zostanie zablokowana, odzyskanie kontroli jest żmudnym i powolnym procesem.
Jeżeli masz produkt którym możesz się pochwalić wizualnie, Instagram może być idealnym miejscem dla Twojej firmy. Poprzez stories, nagrania i zdjęcia, marki mogą w pełnej okazałości pokazać swój produkt na platformie, której głównym aspektem jest strona wizualna.
Instagram jest również świetną platformą, jeżeli celujesz w młodszy target – statystyczny użytkownik Instagrama jest dużo młodszy, niż Facebooka. Co więcej, podobnie jak Facebook, Instagram został wyposażony w funkcjonalność eCommerce, pozwalając użytkownikom robić zakupy w naszym sklepie bezpośrednio z poziomu aplikacji.
Jeżeli chcesz, żeby Twój produkt rozreklamował influencer, to nie ma lepszej platformy niż Instagram. Z drugiej strony – Instagram posiada dużo bardziej zakrojone narzędzia do segmentacji klientów i brakuje mu wielu metryk analitycznych w porównaniu do Facebooka. Utrzymanie zaangażowania użytkowników jest jeszcze cięższe niż w przypadku Facebooka i wymaga bardzo ścisłego kalendarza treści.
Dzięki za uwagę! Następnym razem – czym różni się kampania wizerunkowa od kampani sprzedażowej na social mediach?
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |