Dlaczego warto wstawiać filmy w postach na Instagramie?

Najnowsze statystyki oglądalności materiałów wideo w Internecie wskazują, że polscy odbiorcy treści będą poświęcać na nie aż 70 minut dziennie w 2021 roku! W skali świata, aż 100 minut dziennie. Dzieje się tak dlatego, że to filmy najskuteczniej zatrzymują uwagę oglądających i wpływają na ich emocje. Jak najlepiej wykorzystać zatem format wideo w przypadku rozwoju profilu na Instagramie?

W artykule znajdziesz informacje:

  • Dlaczego warto stosować format wideo na Instagramie?

  • Dlaczego warto wstawiać filmy w posty na Instagramie?

  • 3 pomysły na wykorzystanie formatu wideo Instagrama w biznesie.

Dlaczego warto stosować format wideo na Instagramie?

Przytoczone już dane statystyczne wskazują, że coraz częściej decydujemy się na zapoznanie z materiałem wideo, który jako format – najbardziej przykuwa naszą uwagę. Jeśli zatem chcemy rozwinąć swój biznes bądź markę osobistą, warto zdecydować się na wykorzystanie w tym celu formatu wideo. Media społecznościowe, a w tym przypadku Instagram, umożliwia nam szeroki wybór narzędzi wideo, dzięki którym możemy dotrzeć do nowych odbiorców lub nawiązać głębszą relację z obecnymi. Do takich opcji należą:

  • umieszczanie wideo w postach (w tym wideo przeplatane ze zdjęciami posty karuzelowe),

  • tworzenie 24-godzinnych relacji,

  • tworzenie wyróżnionych relacji, które zostają z nami na naszym profilu tak długo, jak tylko tego chcemy,

  • transmisja wideo na żywo,

  • Instagram Rolki (Instagram Reels), o których więcej przeczytacie w moim wcześniejszym artykule.

Dlaczego warto wstawiać filmy w posty na Instagramie?

W porównaniu do innych formatów na Instagramie, wideo w poście może trwać maksymalnie 60 sekund. Co więcej, po nagraniu go za pomocą aplikacji lub przesłaniu gotowego filmu, możemy dodać do niego jeden z wielu dostępnych filtrów, a także opis oraz lokalizację. Co ważne, w skład opisu wchodzić mogą między innymi wybrane przez nas konkretne hasztagi, które wpływają na zasięg organiczny.

Z bardziej technicznych aspektów – nie możemy nagrywać i przesyłać filmów z komputera. Instagram uniemożliwia takie działanie. Warto wiedzieć także, że w ramach pojedynczego posta i opcji albumu, możemy dodać maksymalnie 10 filmów. W aktualnościach widoczny będzie zawsze pierwszy film z posta. Warto pamiętać jednak, że przesyłanie postów z wieloma filmami może trwać dłużej. Dlatego jeśli zamierzasz bądź już publikujesz o regularnych godzinach, zarezerwuj sobie nieco więcej czasu na przesyłanie treści, a także zadbaj o dostęp do dobrego Internetu.

3 pomysły na wykorzystanie formatu wideo Instagrama w biznesie.

Ten temat można rozwinąć na kilka sposobów. Aby ułatwić pracę naszej wyobraźni, podzielę się 3 prostymi przykładami na wykorzystanie opcji wideo Instagrama dla branż: fashion, beauty, edukacja.

#1 Fashion

Ile razy zdarzyło Ci się kupić przez Internet ubrania, które w rzeczywistości wyraźnie odbiegały od zdjęć widocznych w danym sklepie internetowym? Aby poprawić customer experience i zmniejszyć wskaźnik zwrotów bądź reklamacji z tego tytułu, warto postarać się, by odbiorca wiedział, jak faktycznie prezentują się wybrane przez niego ciuchy. Wideo prezentujące poruszającą się modelkę lub modela w konkretnym stroju, najlepiej na wietrze, uświadomi odbiorcę, czego może faktycznie oczekiwać. Upewni go również, że ubrania nie są nigdzie spinane, aby lepiej leżały na modelce lub modelach do zdjęć, a także poddawane obróbce graficznej.

#2 Beauty

Czasy, w których samo zdjęcie kosmetyku było wystarczające, już dawno minęły. Teraz nie liczy się jedynie wygląd opakowania i same jego ujęcia w formie wideo, ale także świadomość, jak z niego prawidłowo korzystać. Dzięki specjalnie stworzonym instrukcjom w formie wideo, np. fluidu na modelce, odbiorca nie tylko zapozna się z produktem i jego korzyściami, ale zobaczy także, jakie faktycznie ma krycie i w jaki sposób go nakładać – palcami czy może beauty blenderem.

#3 Edukacja

Bardziej zachęcające od oglądanie reklamy szkoły językowej, będzie pokazanie w praktyce umiejętności językowych, których możemy dzięki nauce w wybranym miejscu nabyć. Jest to możliwe np. poprzez stworzenie wideo, w którym prowadzony jest dialog. Co więcej, wideo może być animacją pokazujacą w prosty sposób, jak tworzyć zdania w języku obcym bądź używać poprawnie konkretnych czasów. A to wszystko z zaproszeniem na kurs językowy po więcej przydatnych lekcji.

We wszystkich wymienionych powyżej pomysłach najważniejsze jest jednak to, aby materiały wideo były jakościowe. Aby mieć pewność, że wykorzystujemy pełen potencjał formatu i przyciągniemy uwagę odbiorcy, a może nawet go czegoś nauczymy – warto zlecić jego przygotowanie specjalistom. Posty z wykorzystaniem filmów można zaplanować w czasie i zamówić między innymi na www.pushthetempo.pl.

Bibliografia:

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polacy-w-2021-roku-beda-ogladac-tresci-video-on-line-70-minut-dziennie-rynek-reklamy-online-wideo-przekroczy-1-3-wartosci-reklamy-tv (dostęp na 05.05.2021 r.)

https://www.pushthetempo.pl/instagram-reels-juz-wkrotce-w-polsce-czym-sa-insta-rolki-i-jak-wykorzystac-ich-potencjal-w-biznesie/ (dostęp na 05.05.2021 r.)

https://www.pushthetempo.pl/

Bartlomiej Nawrocki

Bartlomiej Nawrocki

Dodaj komentarz

Zapisz się na Newsletter

Nie będę wysyłać Ci spamu, Twój e-mail jest u mnie bezpieczny.

Kliknij, aby ocenić ten post!
[Wszystkich głosów: 4 Średnio: 5]