Czym jest whitelisting?
Cześć! Dzięki, za zajrzenie do mojego artykułu – w pierwszej wstawce dowiesz się, czym jest whitelisting i dlaczego jest tak ważny w wielu kampaniach marketingowych.
Cześć! Dzięki, za zajrzenie do mojego artykułu – w pierwszej wstawce dowiesz się, czym jest whitelisting i dlaczego jest tak ważny w wielu kampaniach marketingowych.
Jeżeli Twój klient nagle nie odpisuje na ostatniego maila, pracownik nie wysłał projektu w terminie, lub nie możesz znaleźć w skrzynce swojego ulubionego newslettera, bardzo prawdopodobne, że zawinił system filtrowania wiadomości, a Twoja ważna korespondencja skończyła w spamie.
Whitelisting, czyli dodanie nadawcy do tzw. “białej listy”, gwarantuje nam, że jego korespondencja nigdy nie zostanie przez pomyłkę wrzucone do spamu. Jest to niezwykle ważne w przypadku kampanii email marketingowych, gdzie zależy nam, żeby każdy użytkownik zobaczył nasze wiadomości.
Sama biała lista to nic innego, jak potoczna nazwa listy zaufanych kontaktów – żadne wiadomości nadawców z białej listy nie zostaną uznane za spam ani nie trafią do kosza. Zachęcenie naszych klientów do dodania naszego adresu email do białej listy oszczędzi nam zmartwień, że któryś z maili nie został dostarczony, np. przez pomyłkę systemu filtrującego.
Jak się pewnie domyślacie, dokładna ścieżka użytkownika podczas whitelistingu zależeć będzie od serwisu, którego nasz odbiorca używa – na jednych jest to kwestia kilku kliknięć myszy, a na innych może wymagać poszperania w ustawieniach.
Na Gmailu jest to bardzo proste, o ile znajdziemy wiadomość w spamie – wtedy należy tylko kliknąć prawym przyciskiem myszy na wiadomość i wybrać “to nie jest spam”. Jeżeli chcemy zapobiec temu na przyszłość, należy kliknąć ikonę zębatki na górze strony, wybrać opcję Zobacz wszystkie ustawienia i w zakładce Filtry i zablokowane adresy nacisnąć Utwórz nowy filtr. Tam wpisujemy adres nadawcy, klikamy Utwórz filtr i w następnym oknie zaznaczamy Nigdy nie wysyłaj do spamu. W tym samym menu możemy również przypisać nadawcy kategorię.
Bardzo prosty whitelisting można znaleźć na poczcie Apple Mail na urządzeniach z iOS i OS X. Klikając na wiadomość, otrzymamy możliwość dodania nadawcy do kontaktów oraz dodania nadawcy do listy VIP.
Jeżeli korzystasz z Outlooka, wejdź w menu Narzędzia > Opcje i na karcie Preferencje wybierz opcję Wiadomości-śmieci. W polu Bezpieczni nadawcy dodajemy adres email nadawcy i klikamy OK.
Na WP, Onecie, Interii, i większości innych polskich serwisów, opcje whitelistingu znajdziemy w ustawieniach w zakładce “Antyspam”.
Jeżeli jesteś zainteresowany tego typu contentem, zachęcam Cię do dodania mnie do białej listy – w każdym mailu znajdować się będzie artykuł o marketingu w mediach społecznościowych, który zawierać będzie przeróżne porady dotyczące prowadzenia kampanii w social mediach.
Do zobaczenia w następnym artykule!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |